miércoles, 13 de febrero de 2013

Cent euros de copagament per a una dona de 83 anys de Carlet sense pensió


Un veí de Carlet ha hagut de recórrer al Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana per aconseguir que sa mare, de 83 anys i amb un grau de discapacitat del 80%, quede excemta de pagar els medicaments que consumeix i que l'exposen a una despesa d'uns cent euros mensuals.

Segons l'escrit remés per este veí de Carlet al defensor del poble valencià, la dona portava mesos sense que se li concedira el canvi de targeta SIP de pensionista a persona amb discapacitat, la qual cosa li obligava a fer front al copagament farmacèutic que li ocasionava una despesa superior als cent euros mensuals per a una persona que no rep pensió directament i que viu amb la prestació de la seua parella de 670 euros mensuals, segons explicà el denunciant.

La mediació del Síndic va fer efecte finalment i Sanitat modificà la targeta SIP a la dona. Tot açò, després que l'organisme que dirigeix José Cholvi admetera la queixa del veí de Carlet, que l'informava a més a més que sa mare tenia un grau de discapacitat del 80% i que estava reconegut pel propi servei d'Avaluació i Orientació de discapacitats de la Conselleria de Benestar Social des de setembre de 2011. No obstant això, el canvi de targeta sanitària que li permetria deixar de pagar les medecines no se li havia tramitat malgrat que a través dels serveis socials de l'ajuntament de Carlet s'havia realitzat la gestió per a facilitar el canvi.

L'autor de la queixa assegura que després de distints requeriments, se li va informar des dels serveis socials que el tràmit estava paralitzat per ordre de la direcció Territorial de la Conselleria de Sanitat. Tanmateix, el ciutadà al·legà davant del Síndic de Greuges que sa mare havia de fer front al copagament farmacèutic en contra d'un decret del Consell i de la norma estatal d'integració social per a persones amb discapacitat, que emparen que les persones amb minusvalidesa queden excemtes del copagament sanitari.

Per la seua banda, el Síndic de Greuges quan va tindre coneixement de la reclamació sol·licità un informe a la Conselleria de Sanitat, que a través de la Direcció General D'Avaluació, Qualitat i Atenció al Pacient comunicà que s'havia procedit a regular la situació d'invalidesa a la dona que per tant quedava excemta de pagaments de les receptes.  

Carlos Alós / Levante - EMV

No hay comentarios:

Publicar un comentario